2016年5月25日 星期三

素食旅遊必備資訊(馬來西亞文版)出國吃素再也沒煩惱∼歡迎轉發,功德無量


吃素有福


你有旅遊時,因飲食無法提供「素食服務」或「吃到肉」的困擾嗎?
 不論你什麼原因吃素,大乘定香精舍 整理這份素食旅遊必備資訊,並翻譯成多國語言,以方便你旅遊前讓食宿的飯店、旅行社、餐廳、航空公司、或是你的導遊,讓他們了解你素食的需求,既是自利也是利他,讓後來的素食者也有素食可以吃。
 以下除「繁體中文」之素食說明外,更翻譯成英、法、日、簡体中文等語言,其他國語言持續增列中......
素食者旅遊必備資訊~

  

下載多國語言素食說明PDF
https://goo.gl/cD1kdA

(馬來西亞文版)


Maklumat yang diperlukan ketika dalam perjalanan untuk puasa

Puasa adalah trend global, trend baru dari kali. Semakin banyak vegan kerana sebab-sebab yang berbeza, beberapa agama, ada yang untuk kesihatan, orang, untuk mengurangkan jumlah karbon untuk melindungi alam sekitar, menghormati orang untuk hidup .. mesti orang telah mengubah tabiat makan mereka, mulai puasa. Oleh kerana itu, para pelaku perniagaan perhotelan, pengendali pelancongan menyediakan perkhidmatan luar mewah makan di luar, juga tidak boleh mengabaikan keperluan lebih banyak puasa dan jasa harus menghormati diet puasa.
Oleh kerana bilangan puasa lebih dan lebih popular, makanan jadi vegetarian juga semakin pelbagai. Bagi memenuhi keperluan pelanggan dan meningkatkan kualiti keseluruhan perkhidmatan, hotel dan perkhidmatan perjalanan syarikat perlu belajar dan menawarkan hidangan makanan puasa, lebih yang sejenis makanan dan puasa makanan yang disediakan juga perlu dimaklumkan dengan jelas dan menulis menu:
I. Puasa sepenuhnya  atau veganPuasa /vegan
Yaitu baik-baik saja makanan nabati makan, tidak termasuk bahan haiwan dan makanan laut, susu tanpa telur, tidak termasuk meja kontinjen (5 rempah-rempah dengan rasa pedas adalah: bawang merah, bawang putih, tandu, daun bawang dan mampatan), serta Buddha vegetarian
Para tokoh agama, yang bermeditasi tidak makan lima inovasi.

II. Puasa ada telurovo puasa
Juga sepenuhnya puasa atau vegan keluar, sementara juga makan makanan yang diperbuat dari telur, tidak makan susu dan produk susu.

III. Puasa mempunyai susulacto puasa
Juga sepenuhnya vegetarian atau vegan, manakala ada juga makan makanan tenusu, tidak makan telur dan makanan telur

IV. Puasa mempunyai susulacto-ovo puasa
Juga sepenuhnya vegetarian atau vegan keluar dan juga makan makanan yang dibuat dari telur, dan makanan tenusu.

V. Puasa mempunyai lima kilang baru」(bawang
bawang putih, joli,daun kucai, bawang putih kecil dan termampat (bawang besar):
Berarti makan makanan dari tumbuh-tumbuhan seperti sepenuhnya puasa atau vegan, tetapi bisa termasuk susu atau telur depan.

Berasal dari menghormati vegetarian, vegan untuk ketenangan pikiran, menikmati layanan sama dengan orang yang makan asin, dan bukannya mengandalkan layanan tambahan di bawah makanan asin, Anda diminta untuk sebuah peristiwa Anda:
1.Gunakan peralatan memasak seperti panci, pisau, talenan... dan peralatan makan seperti mangkuk talenan... terpisah dari peralatan yang digunakan untuk puasa.
2.Untuk menandakan nota sebelum setiap hidangan adalah susu puasa. atau puasa. dengan telur, jadi tidak ada keperluan untuk kerap pergi untuk pelayan yang mengesahkan bahawa hidangan ini boleh menjadi puasa., menyinggung perasaan, bunyi dan kesulitan.
3.Jika terdapat bufet makanan ruang makan, juga sila semak "untuk puasa" untuk kemudahan untuk orang pilihan puasa.


Cadangan di laman web hotel, perjalanan laman web juga dibenarkan memaparkan maklumat mengenai perkhidmatan "Makanan puasa" yang disediakan, untuk membantu orang-orang yang menggunakan makanan lebih maklumat dan pilihan puasa.